EEEKT
Τι είναι Ηλεκτρονικό κατάστημα – E shop
Αρχική  >  Τι είναι Ηλεκτρονικό κατάστημα – E shop
00:00 Τι είναι Ηλεκτρονικό κατάστημα – E shop 09/01/2018

 

Τι είναι Ηλεκτρονικό κατάστημα – E shop

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι ιστοσελίδες στο διαδίκτυο από όπου κανείς μπορεί μα αγοράσει προϊόντα, υλικά αγαθά ή υπηρεσίες, χωρίς να επισκεφτεί κάποιο φυσικό χώρο. Τελευταία παρατηρούμε ότι αυξάνονται με ρυθμό γεωμετρικής προόδου. Αυτό οφείλεται κυρίως, στις καλύτερες τιμές που μπορεί να βρει κανείς, στον εύκολο και άνετο τρόπο αναζήτησης και στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση  του internet στην καθημερινή ζωή.

Σήμερα υπάρχουν πολλές κατηγορίες ηλεκτρονικών καταστημάτων με σημαντικότερες:

καταστήματα πώλησης υλικών αγαθών, 

ιστοσελίδες παροχής υπηρεσιών, 

σελίδες προσφορών, 

σελίδες σύγκρισης τιμών προϊόντων, 

σελίδες συγκέντρωσης προσφορών

σελίδες δικτύων αγορών (shopping networks).

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι αντίστοιχα οι ιστοσελίδες www.plaisio.gr , http://el.aegeanair.com , http://www.groupon.gr , http://www.skroutz.gr , http://www.bonusdeals.gr , http://www.thecloset.gr.

Άλλες ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες – «ηλεκτρονικά καταστήματα» είναι η ιστοσελίδα από όπου μπορεί κανείς να εξασφαλίσει παράδοση στο σπίτι των προϊόντων των Super Market Carrefour Μαρινόπουλος www.caremarket.gr, η ιστοσελίδα www.e-food.gr από όπου μπορεί να επιλέξει κάποιος το μενού της προτίμησης του από εκλεκτά εστιατόρια, η γνωστή σελίδα κρατήσεων ξενοδοχείων http://www.booking.com , ακόμη και σελίδα – γραφείο συνοικεσίων http://gr.fdating.com/ , ή και ακόμη πιο… πικάντικη η ιστοσελίδα «προσωπικών ραντεβού» www.greece-athens-escorts.com.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι ενός φυσικού χώρου πωλήσεων, από την άποψη του επιχειρηματία, εκτιμούμε ότι είναι τα παρακάτω:

  • Είναι ανοιχτό 24 / 7
  • Χρειάζεται ελάχιστο φυσικό χώρο
  • Απαιτεί λίγο αλλά εξειδικευμένο προσωπικό
  • Ανανεώνεται σε ελάχιστο χρόνο
  • Προσφορές και προωθητικά προγράμματα διαδίδονται ταχύτατα 

Πώς δημιουργείται ένα Ηλεκτρονικό κατάστημα 

Τα στάδια δημιουργίας ενός e shop δεν διαφέρουν καθόλου από τα στάδια δημιουργίας μιας φυσικής επιχείρησης, άλλωστε και ένα e shop, όπως αναφέραμε διαθέτει προϊόντα, υλικά αγαθά ή υπηρεσίες που βρίσκει κανείς και με όλους τους άλλους τρόπους.

Τα στάδια δημιουργίας του είναι:

1. Σύλληψη και διατύπωση επιχειρηματικής ιδέας

Στο στάδιο αυτό διατυπώνεται η ιδέα για το ποια θα είναι τα προϊόντα που θα προσφερθούν, σε ποιές αγορές, οι αρχικές εκτιμήσεις επιτυχίας κλπ.

2. Δημιουργία Επιχειρηματικού Σχεδίου (business plan)

Με επιστημονικό τρόπο κωδικοποιείται η επιχειρηματική ιδέα, αναλύονται οι διαδικασίες υλοποίησης και οι απαραίτητες ενέργειες, εκπονείται πλάνο τοποθέτησης στην αγορά, προώθησης και προβολής και τέλος διαμορφώνεται ο προϋπολογισμός της επένδυσης και τα σενάρια εφαρμογής.

3. Επιλογή εφαρμογής και συνεργάτη ΙΤ (Information Technology) για δημιουργία εφαρμογών ανάλογων με το όραμα της επιχειρηματικής ιδέας

Η επιλογή συνεργάτη IT είναι καθοριστική και πραγματοποιείται στη διάρκεια δημιουργίας του Επιχειρηματικού Σχεδίου, μιας και είναι αυτός που θα καθοδηγήσει τον επιχειρηματία για τη μορφή και τις δυνατότητες που θα έχει η ιστοσελίδα και οι οποίες επί των πλείστων καθορίζουν και το ύψος της οικονομικής επένδυσης.

4. Έναρξη λειτουργίας 

Είναι το στάδιο όπου ξεκινάει η επιχείρηση, εφαρμόζονται οι διαδικασίες και υλοποιούνται οι ενέργειες που έχουν περιγραφεί στο Επιχειρηματικό Σχέδιο. 

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι  το μόνο στο οποίο  διαφέρει το ηλεκτρονικό κατάστημα, από ένα φυσικό είναι η απουσία φυσικού χώρου πωλήσεων. Όλα τα άλλα τμήματα που συμπληρώνουν το Οργανόγραμμα μιας εμπορικής επιχείρησης θα πρέπει να υφίστανται και να λειτουργούν με υποδειγματικό τρόπο, ιδιαίτερα εξ αιτίας της απουσίας ανθρώπινης επικοινωνίας στη διαδικασία της αγοραπωλησίας.